Co to copywriting

Copywriting jest w dzisiejszych czasach pojęciem znanym, ale czy do końca wiemy, z czym wiąże się ten zawód, jakie obowiązki ma Copywriter. Pierwotnie określenie to oznaczało osobę odpowiedzialną za tworzenie tekstów, sloganów, następnie znaczenie tego słowa zostało rozszerzone o pisanie tekstów reklamowych, zapleczowych, opisów produktów, tekstów na strony WWW, artykułów eksperckich, tekstów blogowych, artykułów sponsorowanych, tekstów do publikacji w social mediach. To nie które z obowiązków, jakie ma Copywriter, wachlarz możliwości jest nieograniczony. Nie lada wyzwanie to stworzenie dobrego tekstu, który ma zainteresować czytelnika pod względem wartości treści, o charakterze perswazyjnym. W wielu przypadkach stworzenie tekstu niespecjalistycznego, który ma zapełnić stronę internetową, może okazać się trudnym do przeskoczenia.  Pisanie tekstów SEO, których głównym zadaniem jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Teksty odnoszą się do tematyki stron, jak i słów kluczowych. Nie wątpliwie zaletą copywritera jest możliwość pracy w domu czy biurze. Czas pracy można dostosować do trybu dnia. Copywriter znajdzie również pracę w firmie korporacyjnej bądź redakcji. Zaletą tego zawodu jest umiejętność tzw „lekkiego pióra”, świadczącego o swobodzie i kreatywności w pisaniu. Niezbędna jest również wiedza z zakresu marketingu, psychologii i pozycjonowania. Z tego względu dobry copywriter nie tylko zna zasady językowe, ale również potrafi „wejść w buty klienta” aby stworzyć tekst spełniający oczekiwania odbiorców. Zawód ten skrywa wiele tajemnic. 

Przewiń do góry